Bubobox

Vertrekpunt

Nog tijdens zijn studies software-ingenieur startte Koen Stevens met E-KON, een webcontentmanagementbedrijf dat nog altijd bestaat. Kort nadien richtte hij een zijtak op: KMO Video, actief in bedrijfsfilmpjes met onder meer een wereldwijde restaurantgids. Tijdens een cursus van het Amerikaanse Founder Institute kwam hij op het idee om mensen thuis via hun webcam reclame te laten maken voor een restaurant, of ander bedrijf. Geen freelancers meer nodig om de videootjes te gaan schieten ter plaatse: Het concept van Bubobox was er.

 “Topadvies zorgde ervoor dat we meer focus legden op marketing en sales, want wij stelden dat steeds maar uit”

Traject

Topadvies heeft het team van Bubobox op intensieve manier gecoacht, als een kritisch klankbord maar met oog voor de cijfers, niet evident voor een groep jonge ondernemers uit de IT-wereld. Topadvies heeft een salesorganisatie op poten gezet, gezocht naar externe investeerders en geassisteerd bij gesprekken met geïnteresseerden. Het team van Bubobox was vooral technisch gericht en apprecieerde bij Topadvies de focus, vanaf dag 1, op de sales en marketing. Het oorspronkelijke financieel plan werd beter onderbouwd.

Resultaat

Met Bubobox kan de klant nu getuigenissen verzamelen over zijn dienst of product en die op een eenvoudige manier integreren op zijn website. Peer reviews zijn veel krachtiger dan gladde reclame. Een voorbeeldje: AB Inbev, meer bepaald Jupiler, heeft de webcamfunctie van de iPad-applicatie van Bubobox geïnstalleerd op I Love Techno. Bubobox werd in 2011 ontwikkeld en kon in 2013 al de internationale markt op. Bubobox is nu een B2B-bedrijf dat zich richt op B2C-bedrijven maar kan ook binnen een B2B-context gebruikt worden voor interne bedrijfscommunicatie zoals bijvoorbeeld sollicitaties.